Verzenden & retourneren

LEVERING & VERZENDING

Wij kunnen bestellingen in de buurt bij u bezorgen. Reparaties kunt u bij ons afhalen. 
Uiteraard verzenden wij ook. Alle artikelen op onze webshop hebben wij ook echt op voorraad en verzenden wij dan ook, indien mogelijk, dezelfde dag,

Levertijden
Bij alle artikelen is naast het artikel een indicatieve levertijd aangegeven, zodat u kan zien hoe lang het ongeveer duurt dat uw bestelling wordt afgeleverd.

Wanneer de Webshop aangeeft dat het artikel op voorraad is, dan kunt u producten op werkdagen voor 16.00 uur besteld, de volgende dag in huis verwachten, dit geldt echter alleen voor bestellingen binnen Nederland.
Blijkt een artikel toch niet bij ons op voorraad, terwijl dit wel op de Webshop staat aangegeven, dan ontvangt u van ons een email met de juiste levertijd. Na ontvangst kunt u zelf beslissen of u op uw bestelling wil wachten of dat u deze kosteloos wilt annuleren.

Verzending, Pakket volgen en vertraging
Als een bestelling niet door de brievenbus past of deze moet worden getekend voor ontvangst, wordt deze als pakket verzonden.
Op het moment dat het pakket bij ons is verzonden ontvangt u een email met daarin uw bestelnummer en een Track & Trace nummer. Met deze code kunt u op de site van PostNL het verzendtraject van uw pakket volgen.

In een uitzonderlijk geval kan het voorkomen dat u, na het invoeren van de Track & Trace code de melding ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie' krijgt (Met de combinatie wordt de code van de bestelling en de postcode bedoeld).

Deze melding kan veroorzaakt worden doordat TNT de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. Het is waarschijnlijk dat de combinatie de volgende dag wel wordt herkend.

Wanneer dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

Wij verzenden uw bestelling binnen Nederland met TNT. Voor bestellingen die naar het buitenland gestuurd worden maken wij ook gebruik van andere vervoersdiensten. Zodra wij het pakket verstuurd hebben krijgt u hierover bericht zodat u uw pakket kunt volgen.
Zodra uw bestelling is verstuurd ontvangt u van ons een mailtje met daarin de track & trace code om uw bestelling te volgen. Wanneer u van ons een email hebt ontvangen met daarin uw bestelnummer en een track & trace nummer kunt u er van uit gaan dat uw bestelling de volgende dag wordt thuisbezorgd. In uitzonderlijk geval kan het voorkomen dat uw pakket pas na 3 werkdagen nadat hij bij ons is verzonden bij u wordt geleverd.

Het kan zijn dat u geen email heeft ontvangen met daarin uw klantnummer en het track & trace nummer, dit kan de volgende oorzaken hebben

  • Uw bestelling is (nog) niet verwerkt, omdat de betaling nog niet is afgerond
  • Uw email adres is bij ons niet (correct) bekend
  • Uw bestelling is op andere wijze verzonden en niet als pakket
  • Er is een iets mis gegaan bij de verwerking van uw bestelling

Wanneer u een email hebt ontvangen met daarin het track & trace nummer en u heeft het pakket na 3 werkdagen nog niet ontvangen of wanneer u geen email hebt ontvangen met daarin het klantnummer en het track & trace nummer dan kunt u contact met ons opnemen met onze klantenservice.

Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u telefonisch contact met ons opneemt.

Bezorging & bezorgdatum
Pakketten worden bezorgd van maandag t/m zaterdag met de PostNL.

Als u uw pakket graag op een andere datum bezorgd wil hebben dan kunt u dit aangeven bij het blok ‘opmerkingen' dat u kunt vinden tijdens het plaatsen van uw bestelling onder ‘adresgegevens'. Wij bieden het pakket de dag voor de gewenste bezorgdatum aan bij PostNL.

Mocht u onverhoopt niet thuis zijn als de postbode het pakket komt bezorgen, dan zal deze het pakket de volgende dag nogmaals aanbieden, of u ontvangt een briefje in de bus bij welk postkantoor u het pakket kunt afhalen.
Het kan ook zijn dat uw pakket wordt afgeleverd bij uw buren, in dit geval ontvangt een briefje in de bus met daarop het adres waar uw pakket is afgeleverd. Wilt u niet dat uw pakket bij de buren wordt afgeleverd, dan kunt u dit aangeven bij het invullen van adresgegevens in het blok ‘opmerkingen'.

Levering bij meerdere artikelen
Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Als u de voorkeur heeft om alle artikelen onafhankelijk van elkaar geleverd te krijgen dan kunt u dit bij het invullen van uw adresgegevens aangeven in het blok ‘opmerkingen'.

Als u zelf in uw bestelling een andere bezorgdatum gekozen heeft, doen wij ons best om alle artikelen ook in een keer op de gewenste bezorgdatum bij u te laten bezorgen.

Verzendkosten
Bij een bestelling onder de €75,- betaalt u € 5,= voor het verzenden binnen Nederland,
vanaf €75,- wordt uw pakketje gratis verzonden.

 

RETOURNEREN & RUILEN

Retourneren en Ruilen
Wanneer u niet tevreden bent over een artikel of u heeft een defect aan uw bestelling dan kunt u uw aankoop binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling. 

Voorwaarden voor retourneren:

  • Uw product is indien redelijkerwijs mogelijk compleet en onbeschadigd .
  • U dient het product indien redelijkerwijs in de zo oorspronkelijk mogelijke staat, in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren.
  • Eventuele etiketten mogen, mits deze u niet belemmeren bij het passen, niet van het product zijn verwijderd.
  • Voor een snellere afhandeling van uw retourzending adviseren wij u bij uw pakket uw pakbon toe te voegen.
  • U kunt geen producten ruilen of retourneren die speciaal naar uw wensen aangepast zijn. Bijvoorbeeld gegraveerde artikelen of artikelen die voor u op maat gemaakt zijn.

Retour gezonden producten die beschadigd zijn komen voor ruiling of restitutie in aanmerking, echter worden er door Tomylo kosten berekend om de schade te herstellen of financieel te compenseren. Dit alles ter beoordeling van Tomylo. Indien een retour gezonden product dermate beschadigd is dat het in zijn geheel niet meer te verkopen is dan zullen wij uw retourzending moeten weigeren. 

De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. De behandeltijd bedraagt in de meeste gevallen 1-3 werkdagen. U krijgt hiervan bericht via de mail.

Na ontvangst van uw retourzending storten wij het geld binnen 14 dagen terug op uw rekening.

De verzending naar ons is op eigen risico. Toch raden wij u aan om dit aangetekend te versturen via de pakketpost. Helaas komt het nog steeds wel eens voor dat pakketten zoek raken of beschadigen. Kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening!

Mocht het artikel geruild worden door een defect of is het een garantiegeval, dan zijn de verzendkosten uiteraard voor onze rekening. U dient hiervoor van te voren contact met ons op te nemen.

U kunt uw retour sturen naar:

Tomylo
Passage 29-31
4701AN Roosendaal

Wanneer u twijfelt of uw retournering voldoet aan bovenstaande voorwaarden kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [email protected]  of 0165-768008

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »